English
Nieuwsbrief nr. 1 - 2009 PDF Afdrukken E-mail

NIEUWE HUISSTIJL & WEBSITE

Met een volledig vernieuwde huisstijl begint Eye2Eye Media het nieuwe jaar meer dan goed. Niet alleen het logo heeft een fikse opknapbeurt gekregen, de website is ook volledig vernieuwd. Heel veel videofragmenten, trailers en teasers geven een overzicht van de producties van Eye2Eye Media.

Naast een nieuwe vormgeving is er ook inhoudelijk veel nieuws te vinden . De bezoeker kan zich aanmelden voor verschillende nieuwsbrieven zoals de vacature- of JijOpTV nieuwsbrief, er is een eigen webshop én bezoekers kunnen via JouwIdeeOpTV hun eigen format en televisie-ideeën aan ons kenbaar maken.

Wij maken ons in geheel vernieuwde stijl op voor een mooi en visueel 2009!


derde seizoen Sterren op het doek van start

Voor het derde achtereenvolgende jaar maakt Eye2Eye Media voor omroep Max het programma Sterren op het Doek. In dit unieke programma portretteren drie kunstenaars een bekende Nederlander. Onze alom gerespecteerde presentatrice Hanneke Groenteman zal als vanouds de gasten ontvangen en interviewen, terwijl de kunstenaars het karakter van hun model op het doek proberen te vangen.

Dit seizoen wordt de lat weer wat hoger gelegd. Dat betekent afwisselende portretten, interessante en bekende namen en ook de beeldhouwkunst krijgt dit keer aandacht! Welk portret spreekt de bekende Nederlander het meest aan en zal hij uitkiezen om mee naar huis te nemen? Dat zal blijken tijdens de onthulling in één van Neerlands grote musea of galerieën. De andere twee werken worden geveild. De opbrengst gaat naar het goede doel dat de bekende Nederlander kiest.

Het programma wordt vanaf 28 mei uitgezonden op Nederland 2.


Eerste buitenlandse verkoop Expedition Unlimited

Voortvloeiend uit de eerste presentaties tijdens MIPcom in oktober in Cannes heeft FCCE distribution de eerste format optiedeal voor Expedition Unlimited binnen gesleept. In december 2008 heeft de Spaanse productiemaatschappij Mandarina Productions een optiecontract getekend voor Expedition Unlimited. Zij hopen in Spanje binnen 6 maanden in productie te gaan!

Er is internationaal veel belangstelling voor Expedition Unlimited. Deze maand presenteert FCCE namens Eye2Eye Media het format op de Amerikaanse televisiebeurs NATPE. Er staat ook een speciale marketingactie gepland voor de televisiebeurs MIPtv in Cannes in april 2009. Zie ook http://www.fcce.tv/FrmShowConents.aspx?pid=111


PRODUCTIE VAN HET DERDE SEIZOEN GO GO, KOSHER! IN VOLLE GANG

Go Go, Kosher!, het succesvolle kookprogramma van de Joodse Omroep krijgt een derde seizoen! Inmiddels is de productie in volle gang. Vanaf eind september zal het programma opnieuw maandelijks uitgezonden worden op zondagmiddag op Nederland 2.

Stonden in de vorige twee seizoen de feest- en gedenkdagen van de Joodse kalender centraal, dit jaar heeft elke uitzending een landenthema. Wat heeft Suriname met het Jodendom en welke ingrediënten staan er centraal in de Joods-Marokkaanse keuken?

Naast de gezelligheid en spanning van de kookwedstrijd die GoGo Kosher kenmerken, krijgt de kijker ook elke week extra informatie door middel van een leuk filmpje. Zo komen we te weten waar koshere vliegtuigmaaltijden vandaan komen en wie een fabriek op het naleven van de kasjroetregels controleert. En dat gaat niet ten koste van het koken want in het nieuwe seizoen zal Go Go, Kosher! 3 minuten langer zijn dan voorheen!

Uiteraard wordt het programma weer gepresenteerd door Michel de Hond en keert ook onze strenge maar rechtvaardige jury terug. Rabbijn Evers, Jiddische memme Marion Blocq en juryvoorzitter Awraham Evers zullen weer ongezouten hun mening geven op de, al dan niet lekkere, gerechten die zij elke maand voorgeschoteld krijgen.


KOMISCH TALENT GEZOCHT VOOR HET JOODS COMEDY CAFE 2009!

Het goed bekeken Joods Comedy Café krijgt een vervolg! Begin juni zullen de opnames plaatsvinden van de tweede serie van deze populaire stand-up wedstrijd, die later in het jaar zal worden uitgezonden op de Joodse Omroep.

In januari zagen we de ontknoping van onze zoektocht naar Joods komisch talent. Etty Elbaz-Griffioen wist Metanja Pinto net achter zich te laten. De vrolijke Israëlische wist met haar aanstekelijke humor de totaal uitverkochte zaal keer op keer aan het lachen te krijgen en kreeg daarom terecht de fel begeerde zilveren microfoon uitgereikt door mc Greg Shapiro.

Ook nu roepen we weer alle Joodse komieken, zowel amateurs als professionals, op om zich van hun grappigste kant te laten zien op deze hilarische avond in Het Comedy Theater in de Amsterdamse Nes. Of je nu gewoon witzes wilt vertellen of als je een professionele stand-up carrière nastreeft, iedereen krijgt een kans op ons open podium.

Als je je wilt opgeven voor de stand-up wedstrijd of als je kaarten wilt hebben voor de avond, mail het ons: Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.


  

Eye2eye media genomineerd voor de fakkelprijs 2008

Al drie jaar op rij looft de Chronisch Zieken en Gehandicapten Raad Nederland (CG-raad) de fakkelprijs uit. De CG-raad wil met deze prijs mensen en organisaties in het zonnetje te zetten die zich hebben ingezet voor een grotere deelname van chronisch zieken en gehandicapten aan de maatschappij.

Eye2Eye Media zet zich met programma’s als de Mis(s) Verkiezing en Expedition Unlimited al jaren in voor een positieve verandering van beeldvorming ten opzichte van chronisch zieken en gehandicapten. Dit jaar heeft de CG-raad besloten de inzet van Eye2Eye Media te belonen met een nominatie voor de Fakkelprijs 2008.

De jury: "Eye2Eye Media heeft een substantiële doorbraak van mensen met een handicap op televisie bewerkstelligd. Met de Mis(s) Verkiezing maakten zij een voorheen onwaarschijnlijk geachte koppeling mogelijk van handicap aan glamour en sexy looks. Met Expedition Unlimited stellen zij in een spelachtige setting samenwerking tussen mensen met en zonder beperking centraal."


 

Aanmelden nieuwsbrief

Vul uw e-mail adres in
om onze nieuwsbrief te ontvangen!
Selecteer uw interesses:
Nieuwsbrief
Vacatures
JijOpTV